Isnin, 13 Julai 2009

Saya adalah polisi anda

"Anda dan saya mempunyai tujuan yang sama. Adalah menjadi tanggungjawab anda untuk menyediakan makanan, pakaian, perlindungan, persekolahan, perubatan, dan pelbagai perkara lain yang anda sediakan untuk orang yang anda sayangi. Anda melakukan semua ini sementara saya hanya berada di tempat yang selamat.

Saya percaya dan yakin dengan anda. Sebahagian dari pendapatan anda digunakan untuk pengurusan diri saya. Kadangkala, saya seolah-olah tidak berguna langsung buat anda - tetapi suatu hari (tidak ada seorang pun yang tahu bila), anda dan saya akan bertukar tempat.

Apabila tiba masa untuk anda berehat selamanya, saya akan bangun dan melakukan kerja yang pernah anda buat. Saya akan menyediakan makanan, pakaian, perlindungan, persekolahan, perubatan dan segalanya yang diperlukan oleh keluarga anda sepertimana yang sedang anda lakukan sekarang. Segala kerja dan penat lelah anda akan disambung dan diwarisi oleh saya. Melalui saya, tanggungjawab anda terhadap keluarga anda akan diteruskan.

Bilamana anda merasakan harga yang anda bayar membebankan, ingatlah bahawa saya akan melakukan untuk anda dan keluarga anda lebih daripada apa yang telah anda lakukan untuk saya.

Jika anda telah menjalankan tanggungjawab anda, saya juga akan melakukan perkara yang sama."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan