Jumaat, 16 Oktober 2009

Yang terbaik

Pagi-pagi lagi dah dapat mesej dari En Aidil, boss saya dari Aidil Adnan and Partners. Beliau bercerita tentang pelanggannya yang mengakui bahawa kad perubatan MAA Takaful ni adalah yang terbaik. Kenapa pulak? Sebab tiada co-payment, jaminan pembaharuan, murah dan mempunyai panel hospital di seluruh Malaysia.

Dari segi panel hospital, boleh dikatakan hampir semua syarikat takaful memiliki panel di seluruh Malaysia tetapi berapa banyak yang tidak mengenakan co-payment. Dan daripada jumlah ni pula, berapa banyak yang menjamin pembaharuan? Berapa banyak yang bayaran minimum adalah RM50 sebulan? 

Contoh senario jaminan pembaharuan. Anda mengambil kad perubatan dari syarikat takaful A. Tiba-tiba anda kena sakit jantung. Syarikat A membayar segala perbelanjaan hospital. Apabila tiba masa untuk memperbaharui kad perubatan anda, anda diberitahu bahawa anda tidak layak lagi kerana anda ada risiko penyakit jantung. Atau pun mungkin anda boleh menyambung kad perubatan dengan syarikat A, tetapi dengan kadar premium yang lebih mahal lagi. Jangan risau dan khuatir. Dengan MAA Takaful, ini semua tidak akan dialami oleh anda. 

Nasihat saya, jangan bertangguh untuk mendapatkan perlindugan. Dapatkan hanya yang terbaik untuk diri anda dan keluarga anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan